INFORMACJA
DOTYCZĄCA REJESTRACJI W URZĘDZIE W ZWIĄZKU Z ZAGROŻENIEM EPIDEMIOLOGICZNYM KORONAWIRUSEM
Powiatowy Urząd Pracy w Puławach uprzejmie informuje, iż w związku z wytycznymi Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej od dnia 16 marca 2020 r. (poniedziałek) do odwołania rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy będzie możliwa tylko drogą elektroniczną, przez system praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl).
Mogą skorzystać z niej osoby, które dysponują kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W sytuacji jego braku, mają Państwo możliwość założenia profilu zaufanego poprzez dostęp do konta elektronicznego w banku. Odbywa się to bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się na stronie https://pz.gov.pl.
Rejestracja elektroniczna polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz załącznikami
w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoba otrzyma na konto w praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl) decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku, w postaci elektronicznej.
W razie pytań prosimy o kontakt z pracownikami urzędu: tel.: 81 886 23 58 lub 81 886 48 07
UWAGA!
Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że każda osoba, nawet nieubezpieczona, będzie diagnozowana bezpłatnie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Reguluje to ustawa z dnia 2 marca 2020 r.
o szczególnych rozwiązaniach związanych z przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 i innych chorób zakaźnych.
W związku z powyższym prosimy o rozważenie takiego rozwiązania i czasowe powstrzymanie się od rejestracji w celu uzyskania ubezpieczenia zdrowotnego.