Nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy na podstawie nowego rozporządzenia i art. 15zze4

Print Drukuj

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Puławach ogłasza nabór wniosków o dotacje dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców na pokrycie bieżących kosztów działalności gospodarczej. Nabór trwa od 28 lutego 2021 do 31 maja 2021, a maksymalna kwota dotacji wynosi 5 tys. zł. O dotację mogą się ubiegać przedsiębiorcy, którzy prowadzili działalność do 30 listopada 2020, ich przychody spadły o 40% oraz nie mieli zawieszonej działalności.

Dotacje można łączyć z innymi formami wsparcia, jednak nie można używać różnych dofinansowań na te same koszty. Przedsiębiorcy mogą składać kilka wniosków, jednak każdy wniosek musi dotyczyć innego miesiąca spadku przychodów. Wnioski należy składać elektronicznie przez platformę Praca.gov.pl, a dotacja jest bezzwrotna, jeśli działalność prowadzona jest przez 3 miesiące od daty wypłaty.

Przyznana dotacja nie jest traktowana jako przychód w rozumieniu podatków dochodowych. W przypadku niewłaściwego wykorzystania dotacji lub braku spełnienia warunków, następuje obowiązek jej zwrotu z odsetkami. Więcej informacji znajduje się na stronie www.gov.pl oraz Tarczy Antykryzysowej.


Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Puławach z dniem 28 lutego 2021r. ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy, udzielanej na podstawie rozdziału 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 oraz art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Nabór wniosków trwa do dnia 31.05.2021r.

Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł. Dotacja udzielana jest jednorazowo.

O dotację mogą starać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy:
•  którzy na dzień 30 listopada 2020r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami zgodnymi z załączonym wykazem,
•  których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub we wrześniu 2020r.
•  którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020r.
Dodatkowo działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji. O dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.

Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.

Dotacja może być przyznana przedsiębiorcy więcej niż jeden raz. W odniesieniu do kodów 47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 91.02.Z łączna liczba dotacji z obydwu rozporządzeń (rozporządzenia z dnia 19 stycznia i rozporządzenia z dnia 26 lutego), jaka może być przyznana wynosi 2. Dla pozostałych kodów wymienionych w rozdziale 3 rozporządzenia łączna liczba dotacji z obydwu rozporządzeń (rozporządzenia z dnia 19 stycznia i rozporządzenia z dnia 26 lutego), jaka może być przyznana wynosi 3.
W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację. Przykładowo, przedsiębiorca złożył wniosek w marcu (wskazując luty jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów), który został zaakceptowany i dotacja została wypłacona. Nie może on złożyć drugiego wniosku w marcu, ponieważ wniosek dotyczyłby tego samego miesiąca, w którym nastąpił spadek przychodów czyli lutego. Przedsiębiorca może natomiast złożyć kolejny wniosek o dotację w kwietniu, o ile nie wyczerpał już przysługującego mu limitu liczby dotacji. Wówczas we wniosku wskaże marzec jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów.

Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z Zasadami udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż na podstawie rozporządzenia. Powyższe zasady oraz inne dokumenty związane z udzieleniem dotacji znajdą Państwo w zakładce Tarcza antykryzysowa COVID-19.

Aby uzyskać dotację przedsiębiorca powinien złożyć:
Wniosek o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy wraz z załącznikami:
•  Załącznik nr 1 do Wniosku – Umowa dotacji,
•  Załącznik nr 2 do Wniosku – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19.

Wniosek o udzielenie dotacji należy złożyć do powiatowego urzędu pracy, właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy.
Wniosek o udzielenie dotacji należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę Praca.gov.pl. Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.

Informacje dotyczące sporządzenia i wysłania wniosku znajdują się w instrukcji. 

Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez Powiatowy Urząd Pracy w Puławach na konto przedsiębiorcy. Spełnienie przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji będzie sprawdzane przez Powiatowy Urząd Pracy w Puławach, który poinformuje przedsiębiorcę o wyniku tej weryfikacji. Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji.

Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.

Mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca, który wykorzystał przyznaną dotację niezgodnie z przeznaczeniem, nie poddał się kontroli, złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z wymaganych oświadczeń lub nie spełniał innych warunków do udzielania dotacji, jest obowiązany do zwrotu w całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia udzielenia dotacji na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację.

Więcej informacji na temat wsparcia antykryzysowego można znaleźć również na stronie www.gov.pl w zakładce Tarcza Antykryzysowa.
 

--------------------------------------------------------

Kontakt:

Powiatowy Urząd Pracy w Puławach - pok. 102, 106, 203, 105, 107, 108

 

tel. 607 369 085; 691 044 474

Informacje o publikacji dokumentu