W dniu 21 listopada 2013 r. weszła w życie ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy /Dz.U. z 2013 r., poz. 1291/.
Ustawa określa zasady przyznawania przedsiębiorcom bezzwrotnych świadczeń (pomocy de minimis) z :
1. Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na wynagrodzenia pracowników objętych przestojem ekonomicznym lub obniżonym wymiarem czasu pracy,
2. Funduszu Pracy kosztów szkoleń pracowników objętych przestojem ekonomicznym lub obniżonym wymiarem czasu pracy.
Aby uzyskać świadczenia w oparciu o zapisy ustawy, przedsiębiorcy składają wniosek do marszałka województwa właściwego ze względu na siedzibę tego przedsiębiorcy o przyznanie świadczeń wraz z niezbędnymi do zawarcia umowy o wypłatę świadczeń dokumentami i oświadczeniami.
W województwie lubelskim wniosek należy złożyć do, działającego z upoważnienia Marszałka Województwa Lubelskiego, Dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie, na adres: 20-092 Lublin, ul. Obywatelska 4.
Informator dla przedsiębiorców oraz Wniosek o przyznanie świadczeń zamieszczony został na stronie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie w zakładce Najnowsze informacje. Link do dokumentów zamieszczamy poniżej.
Wniosek o przyznanie świadczeń
INFORMATOR DLA PRZEDSIĘBIORCÓW O możliwości uzyskania bezzwrotnej pomocy finansowej na podstawie ustawy z dnia 11 października 2013 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy (Dz. U. z 2013 r., poz. 1291)