Istnieją do wyboru dwie metody rejestracji.
Pierwszą z nich jest zgłoszenie do rejestracji w urzędzie pracy. W tym przypadku wystarczy dokładnie wypełnić formularz na stronie internetowej www.praca.gov.pl, a dokumenty przedstawić w Powiatowym Urzędzie Pracy podczas wyznaczonej wizyty. Aby skorzystać z tej formy rejestracji klient nie potrzebuje podpisu kwalifikowanego ani profilu zaufanego ePUAP. Dniem rejestracji jest data spotkania w urzędzie i złożenia oświadczenia.
Drugim ze sposobów jest elektroniczna rejestracja w urzędzie pracy. Wybierając ten rodzaj działania większość rzeczy zrobimy bez wychodzenia z domu, jednak musimy posiadać podpis kwalifikowany lub profil zaufany ePUAP. Podczas rejestracji, do formularza zgłoszeniowego należy dołączyć zeskanowane dokumenty. Informacje zawarte w formularzu wraz z załącznikami klient musi podpisać certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP. W tej procedurze dniem rejestracji jest data zarejestrowania się poprzez stronę internetową.