Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Puławach z dniem 19 czerwca 2020 r. ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 przyznawanego na podstawie art. 15zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Nabór wniosków trwa do dnia ogłoszenia jego zakończenia przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Puławach.
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy.
Powyższe zasady oraz inne dokumenty związane z udzieleniem dofinansowania znajdują się w zakładce Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.
Aby uzyskać dofinansowanie przedsiębiorca powinien złożyć:
Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami oraz umową:
- Załącznik nr 1 do Wniosku – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (obligatoryjny zarówno w przypadku złożenia wniosku elektronicznie, jak i papierowo).
- Załącznik nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników, zawierający imienną listę pracowników objętych Umową oraz 3 kalkulatory (obligatoryjne zarówno w przypadku złożenia wniosku elektronicznie, jak i papierowo):
1) Kalkulator spadku obrotów, przy pomocy którego przedsiębiorca wpisując wysokość obrotów w swojej firmie oblicza procentowy spadek obrotów oraz procentową wysokość dofinansowania.
2) Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy umów o pracę).
3) Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy innych umów np. zlecenia, pracy nakładczej i umów oświadczenie usług do których stosuje się przepisy dotyczące zlecania).
2) Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy umów o pracę).
3) Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy innych umów np. zlecenia, pracy nakładczej i umów oświadczenie usług do których stosuje się przepisy dotyczące zlecania).
- Umowa o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (obligatoryjna tylko w sytuacji złożenia wniosku elektronicznie, w przypadku wyboru formy papierowej umowa zostanie zawarta w siedzibie urzędu).
Wniosek o udzielenie dofinansowania wraz z załącznikami należy złożyć elektronicznie poprzez platformę praca.gov.pl.
W tym celu należy:
- w przeglądarce otworzyć stronę praca.gov.pl
- wybrać "Tarcza antykryzysowa",
- wybrać "Wniosek przedsiębiorcy o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne PSZ-DKWP"
- wybrać z listy adresatów "Powiatowy Urząd Pracy w Puławach",
- wypełnić udostępniony formularz wraz z załącznikami.
Dla przedsiębiorców, którzy z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, Powiatowy Urząd Pracy w Puławach dopuszcza możliwość złożenia wniosku wraz z załącznikami w formie papierowej. W takiej sytuacji nie należy przedkładać podpisanej umowy o wypłatę dofinansowania. Formularz wniosku wraz załącznikami można pobrać z zakładki Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.
Wniosek można:
- wysłać pocztą na adres
Powiatowy Urząd Pracy w Puławach, ul. Lubelska 2G, 24-100 Puławy
lub - przekazać pracownikowi przy głównym wejściu do budynku urzędu w godzinach pracy urzędu tj. od poniedziałku do piątku od godz. 7:00 do godz. 15:00.
Więcej informacji na temat wsparcia antykryzysowego można znaleźć również na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa.
--------------------------------------------------------
Kontakt: | Powiatowy Urząd Pracy w Puławach - pok. 102, 106, 203, 105, 107, 108 |
tel. 607 369 085; 691 044 474 |